Robert Kolej ve Türk Öğrencileri (1863-1971)

Robert Kolej…

Eğitime başladığında yıl 1863’tü. Bugüne dek toplumun önde gelen insanlarını yetiştirdi, yetiştirmeye de devam ediyor.Her dönemde insanların ilgi odağı oldu. Başarısı sadece Türkiye’de değil, dünyanın birçok yerinde konuşuldu. İsmini, yetiştirdiği insanlarla çok geniş bir coğrafyaya duyurdu.

Peki, bu başarının sebebi neydi? Kimileri bu başarıyı misyonerlik ruhuna bağlarken, kimileri sadece eğitim sisteminin özgünlüğü olarak tanımlamakla yetindi.

Bu sebepleri tek başlığa toplamak, Kolej’in ününü açıklamak için yeterli miydi?

Elinizdeki kitap, Kolej’in Türk öğrencilerinin analiziyle, bu sorunun yanıtını bulmaya yöneliktir. Diğer bir ifadeyle, kuruluşundan Boğaziçi Üniversitesi’ne dönüşünceye kadar geçen sürede (1863-1971) Robert Kolej’de okuyan Türk/erkek öğrencilerin grup biyografisi çalışmasını içermektedir.Evet, Robert Kolej Osmanlı döneminde misyonerlik algısından dolayı Türkler arasında pek ilgi görmezdi. Diğer milletlerin ilgi odağıydı. Fakat bu durum, hürriyetin ilanı olarak tanımlanan Meşrutiyet’le birlikte değişmeye başladı. Cumhuriyet’in ilanıyla ilgi, hızla artmaya devam etti. Kolej bu çizgide, çağdaşlaşma projesi çerçevesinde değerlendirmeye alınmış ve başarısının sırrı belgelere dayandırılarak ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuç, Robert Kolej’in ihtiyaca göre nitelikli eleman yetiştiren bir eğitim kurumu olarak, toplumun rasyonel biçimde dönüşmesine önemli katkı sağladığıdır. İlgi odağı olmasının sebepleri ve buna bağlı doğan sonuçları ise kitabın içinde saklıdır.

Satın Al

 


Künye

Kitabın Adı:

Robert Kolej ve Türk Öğrencileri (1863-1971)

Yazar:
Evrim Şencan Gürtunca
Dizi Adı:

Tarih: 282

Yayın Yılı:

2019

Sayfa:

518

Ebat:

16 x 23,50 cm.

Kağıt:

Enzo 70 gr.

Kapak:

Cevdet Mehmet Kösemen

Cilt/Kapak:

250 gr. Mat, Amerikan Bristol, 4 renk

ISBN/Barkod:

 978-605-7884-03-9

İÇİNDEKİLER

KISALTMALAR

ÖNSÖZ

GİRİŞ

Konu, Amaç ve Kapsam

Yöntem, Plan ve Sistem Yaklaşımı

I. BÖLÜM

OSMANLI VE CUMHURİYET DÖNEMLERİNDE İSTANBUL, EĞİTİM VE ROBERT KOLEJ

Robert Kolej'in Kurulduğu XIX. Yüzyılda İstanbul

Robert Kolej'in Devam Ettiği XX. Yüzyılda İstanbul

Robert Kolej'in Kuruluşu

II. BÖLÜM

GİRDİLER: ÖĞRENCİLER

Öğrencilerin Milliyetleri

Öğrencilerin Dinleri

Öğrenci Grubunun Miktarı ve Büyüklüğü

Öğrencilerin Kayıt Yaptırdıkları Tarihlere Göre Dağılımı

Öğrencilerin Doğum Tarihlerine ve Doğum Yerlerine Göre Dağılımı

Öğrencilerin Sosyal Arka Planları

Öğrencilerin Sağlık Durumları

Öğrencilerin Maddi Durumları

III. BÖLÜM

İŞLEM SÜRECİ: ROBERT KOLEJ EĞİTİMİ

Kolej'e Giriş

Kolej'in Değerleri ve Eğitim Öğretim Prensipleri

Öğrencilerin Yatılı-Gündüzlü Dağılımı

Öğrencilerin Kabul Edildikleri Sınıflar

Öğrencilerin Geldikleri Okullar

Kolej'de Okutulan Dersler ve Kapsamları

Öğrencilerin Sosyal Aktiviteleri

Sınavlar

Öğretmenler

IV. BÖLÜM

ÇIKTILAR: MEZUNLAR

Mezunların Genel Durumu (1863-1971)

Yükseköğrenim Gören Mezunlar

Standart Mezunlar ve Meslekleri

Temayüz Eden Mezunlar

Mezun İlkler

V. BÖLÜM

GERİBİLDİRİM: MEZUN YAKINLARI

VI. BÖLÜM

SİSTEM ANALİZİ: GİRDİ ÇIKTI KARŞILAŞTIRMASI

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

KAYNAKÇA

DİZİN