Robert Kolej…
Eğitime başladığında yıl 1863’tü. Bugüne dek toplumun önde gelen insanlarını yetiştirdi, yetiştirmeye de devam ediyor.Her dönemde insanların ilgi odağı oldu. Başarısı sadece Türkiye’de değil, dünyanın birçok yerinde konuşuldu. İsmini, yetiştirdiği insanlarla çok geniş bir coğrafyaya duyurdu.
Peki, bu başarının sebebi neydi? Kimileri bu başarıyı misyonerlik ruhuna bağlarken, kimileri sadece eğitim sisteminin özgünlüğü olarak tanımlamakla yetindi.
Bu sebepleri tek başlığa toplamak, Kolej’in ününü açıklamak için yeterli miydi?
Elinizdeki kitap, Kolej’in Türk öğrencilerinin analiziyle, bu sorunun yanıtını bulmaya yöneliktir. Diğer bir ifadeyle, kuruluşundan Boğaziçi Üniversitesi’ne dönüşünceye kadar geçen sürede (1863-1971) Robert Kolej’de okuyan Türk/erkek öğrencilerin grup biyografisi çalışmasını içermektedir.Evet, Robert Kolej Osmanlı döneminde misyonerlik algısından dolayı Türkler arasında pek ilgi görmezdi. Diğer milletlerin ilgi odağıydı. Fakat bu durum, hürriyetin ilanı olarak tanımlanan Meşrutiyet’le birlikte değişmeye başladı. Cumhuriyet’in ilanıyla ilgi, hızla artmaya devam etti. Kolej bu çizgide, çağdaşlaşma projesi çerçevesinde değerlendirmeye alınmış ve başarısının sırrı belgelere dayandırılarak ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuç, Robert Kolej’in ihtiyaca göre nitelikli eleman yetiştiren bir eğitim kurumu olarak, toplumun rasyonel biçimde dönüşmesine önemli katkı sağladığıdır. İlgi odağı olmasının sebepleri ve buna bağlı doğan sonuçları ise kitabın içinde saklıdır.
Künye
Kitabın Adı: |
Robert Kolej ve Türk Öğrencileri (1863-1971) |
Yazar: |
Evrim Şencan |
Dizi Adı: |
Tarih: 282 |
Yayın Yılı: |
2019 |
Sayfa: |
518 |
Ebat: |
16 x 23,50 cm. |
Kağıt: |
Enzo 70 gr. |
Kapak: |
Cevdet Mehmet Kösemen |
Cilt/Kapak: |
250 gr. Mat, Amerikan Bristol, 4 renk |
ISBN/Barkod: |
978-605-7884-03-9 |
İÇİNDEKİLER
KISALTMALAR
ÖNSÖZ
GİRİŞ
Konu, Amaç ve Kapsam
Yöntem, Plan ve Sistem Yaklaşımı
I. BÖLÜM
OSMANLI VE CUMHURİYET DÖNEMLERİNDE İSTANBUL, EĞİTİM VE ROBERT KOLEJ
Robert Kolej'in Kurulduğu XIX. Yüzyılda İstanbul
Robert Kolej'in Devam Ettiği XX. Yüzyılda İstanbul
Robert Kolej'in Kuruluşu
II. BÖLÜM
GİRDİLER: ÖĞRENCİLER
Öğrencilerin Milliyetleri
Öğrencilerin Dinleri
Öğrenci Grubunun Miktarı ve Büyüklüğü
Öğrencilerin Kayıt Yaptırdıkları Tarihlere Göre Dağılımı
Öğrencilerin Doğum Tarihlerine ve Doğum Yerlerine Göre Dağılımı
Öğrencilerin Sosyal Arka Planları
Öğrencilerin Sağlık Durumları
Öğrencilerin Maddi Durumları
III. BÖLÜM
İŞLEM SÜRECİ: ROBERT KOLEJ EĞİTİMİ
Kolej'e Giriş
Kolej'in Değerleri ve Eğitim Öğretim Prensipleri
Öğrencilerin Yatılı-Gündüzlü Dağılımı
Öğrencilerin Kabul Edildikleri Sınıflar
Öğrencilerin Geldikleri Okullar
Kolej'de Okutulan Dersler ve Kapsamları
Öğrencilerin Sosyal Aktiviteleri
Sınavlar
Öğretmenler
IV. BÖLÜM
ÇIKTILAR: MEZUNLAR
Mezunların Genel Durumu (1863-1971)
Yükseköğrenim Gören Mezunlar
Standart Mezunlar ve Meslekleri
Temayüz Eden Mezunlar
Mezun İlkler
V. BÖLÜM
GERİBİLDİRİM: MEZUN YAKINLARI
VI. BÖLÜM
SİSTEM ANALİZİ: GİRDİ ÇIKTI KARŞILAŞTIRMASI
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
KAYNAKÇA
DİZİN